måndag, augusti 01, 2011

Veckomeny vecka 31 - 2011

Först hade vi tänkt köra en Raw Food-vecka men vi tänkte om eftersom jag kommer jobba ganska hårt under veckan så vi kör två dagar med Raw Food istället. Övriga dagar blir det våra vanliga favoriträtter som är snabba och goda.

Den coolaste rätten ska bli torsdagens, den är jag väldigt nyfiken på. Ska göra en botten på sötpotatis, morot, cashewnötter och kryddor. Den ska gräddas i ugnen i 7 timmar. Hittade receptet i senaste numret av ToppHälsa. Den innehåller 17 kh per portion men det får jag ta. Övrigt som jag äter den dagen får bli mindre kolhydrater så jag håller mina 21-30 gram per dag.

måndag - Falukorv med pepparrotssås och broccolimos
tisdag - Lax i ugn med blomkålsris och hollandaisesås
onsdag - Rester
torsdag - Raw food - Sötpotatispaj med guacamole och tomater
fredag - Rester
lördag - Köttfärssås med mozarellasallad
söndag - Raw food - Squashtagliatelle med fetaost, nötter och dillpesto.

Inga kommentarer: