fredag, augusti 05, 2011

5/8-2011


Dagens bild: Vi åt fetaostköttbullar och örtyoghurt till gårdagens Rawfoodpaj. Passade superbra ihop. Bilden blev tyvärr supersunkig. Men ibland är jag för hungrig för att sitta och ta 10 bilder för att få till det.

Veckodag: fredag
Jobbat: 7:30-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag blev jag riktigt stolt över mig själv. Jag la upp en stor portion med Tiramisu till mig själv, men jag motstod frestelsen och åt inte något av den. Inte ens ett slick på skeden. La tillbaka skålen i kylen. Sa till mig själv att jag får äta Tiramisu när jag vill, men just idag vill jag inte. Inspirerad av Gunilla om Vitt Begärs verktyg. Den började mala där i bakhuvudet och till slut bestämde jag mig att inte äta även fast jag lagt upp det i en skål till mig. Stolt och nöjd! Hennes mantra "en dag i taget": "Jag kan och får äta glass när jag vill, hur mycket jag vill. Men inte idag. Jag väljer att inte äta glass idag. Jag behöver inte äta glass idag." Och i mitt huvud översatte jag hennes glass till Tiramisu.

2. Har städat i Felix rum idag och imorgon kommer han hem efter att ha varit hos sin pappa i 6 veckor på raken. Läääängtar.

3. Trampade på en glasbit så blodet spruta, fick ett barnplåster på mig. Slog i knät så jag säkert har ett blåmärke imorgon. Sen satte J mig på soffan och han förbjöd mig att röra mig.

Väder: Superväder med stor sol, skönt blåsigt och runt 21 grader.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, ölkorv, tomat. 1 glas vatten.
Lunch: Lc-bröd med mjukost, tomat och ölkorv. Kaffe med grädde.
Mellis: 1 finncrisp med bregott, mjukost och tomat. Kaffe med grädde.
Middag: Fetaostköttbullar, rawfoodpaj, yoghurtsås med örter. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Chevré, ölkorv.

Dagens kcal: 1633
Dagens kh: 30 g

Tränat: Vilodag

NP - Now playing:
Film - Blonde part (tv-film om Marilyn Monroe)

Inga kommentarer: