måndag, augusti 01, 2011

1/8-2011


Dagens bild: Broccolimoset var gott. Pepparrotssåsen var god. Men inte tillsammans. Vet inte hur jag tänkte här när jag tyckte att vi skulle kombinera ihop dessa två. Det var för mycket smaker ihop. Så vi fick äta de var för sig, men det gick bra det också =)

Veckodag: måndag
Jobbat: 8-16:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Vilka dårar det var i trafiken idag när jag var på väg hem. Och tyvärr måste jag säga att det var kärringar i båda fallen. Den ena vågade inte köra ut i en rondell så hon bara stod och stod och stod utan att köra ut. I Stockholm kan man inte vänta tills rondellen är tom. Här får man ta första bästa lucka och trycka in sig i. Men jag var duktig, jag tutade inte. Den andra var värre. Hon körde i 120 på vänsterfilen och vägrade flytta på sig när jag kom i 140. Hon vinglade som fan, och nu snackar vi inte små vinglingar utan rejäla där hon fick ta fullt utslag tillbaka för att hon var på väg till fel fil, och när hon sen bytte fil till slut så blinkade hon vänster. Jävla dåre! När jag sen körde om henne så sitter f-jäveln och snackar i telefon!! När ska det här landet få ett förbud att prata i telefon när man kör bil??? Men jag var duktig igen, jag körde inte upp i arslet på henne även fast jag var grymt sugen flera ggr. Men det hade nog inte hjälpt i det här fallet, hon var verkligen inte medveten om trafiken över huvudtaget. Blinka vänster. Pfft.

2. Åkte in till jobbet idag för första gången på 3 veckor. Kändes nästan konstigt. Men det var inte många där. Bara 4 på vår avdelning och de andra avdelningarna såg också grymt tomma ut.

3. Redan Augusti. Heeeerregud.

Väder: Fint tror jag. Jag drog ner persiennerna vid min arbetsplats.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. 1 kopp ekologiskt te.
Lunch: Rester av grönsaksröran ifrån igår. Lite dressing. 2 mini-oopsiesar med bregott och ost. 1 kopp ekologiskt te.
Mellis: Inget
Middag: Falukorv med pepparrotssås och broccolimos. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 3 mini-oopsiesar med bregott och ost.

Dagens kcal: 1567
Dagens kh: 23 g

Tränat: Vilodag

NP - Now playing:
Parenthood 2.13-2.14

Inga kommentarer: