söndag, juni 26, 2011

24/6-26/6-2011


Dagens bild: Dopp i kopp blev dagens middag. Varmrökt lax med creme fraiche och olika sorters lök, gubbröra, ägg, färskpotatis, kallrökt lax och smält smör i en kopp med massor med olika sorters lök.

Veckodag: fredag-söndag
Jobbat: midsommarhelg
3 x Snackigt om dagen:
1. En mycket trevlig helg med goda vänner och god mat. Jag har ärligt talat inte brytt mig om maten så värst noga, mer än att jag faktiskt har registrerat vad jag åt. Skämdes bara lite och jag ville ha koll även fast jag fuskade. Så jag fuskade både torsdag, fredag och lördag. Jag sa att jag bara skulle begränsa fusket till fredan men det blev inte så. Och jag mådde därefter igår. Jag hade en äkta kolhydratsbakfylla igår och kände mig som Heffaklumpen när jag gick och la mig. J bara asgarvade åt mig. Men idag är jag back on track. Men jag kommer få kämpa mot sötsuget några dagar nu.

2. Har bakat lchf-frökex som blev toklyckade. Så nu behöver jag inte köpa Renée Voltaires svindyra nu när jag har ett recept som nästan blev som hennes. Lugn och fin, recept kommer vilken dag som helst. Ni kommer även äntligen få recept på vår superhemliga och supergoda Tiramisu. Den är så god så när Tuva tar ett slick på sin sked så snurrar hon runt i en piruett och ler lyckligt och säger mmmmm. Jag kan nästan lova att det är godaste Tiramisun. Utprovad extremt många gånger tills vi själva var nöjda med smak och konsistens. Eftersom vi är såna Tiramisu-snobbar så var målet att vår Tiramisu skulle smaka som Il Piattos i Nacka Forum. Och det gör den!

3. Veckohandlat inför sista semesterveckan. Sjukt att det redan har gått 3 veckor av vår semester. På tisdag kommande vecka blir det eventuellt lite jobb, jag ska iaf vara tillgänglig från tidig morgon så de kan ringa mig om något händer.

Väder: Soligt med några droppar regn på dagen.

Ätit idag:
Frukost: Halv avokado med kaviar. Frökex med bregott och Jarlsberg. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: 2 lc-pepparkakor med ekologisk färskost. Frökex med färskost. 2 lc-chokladkakor. Kaffe med grädde.
Middag: Dopp i kopp. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 Lc-chokladkaka.
Dagens kcal: 1714


Ätit 25/6:
Frukost: 1 skiva hårt bröd med bregott och ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Tiramisu. Kaffe med grädde.
Middag: Köttbullar, pasta, parmesan, ketchup. 1 glas vatten.
Kvällis: 3 kanelbullar. Rotfruktschips. Några godisbitar. Kaffe med grädde.
25/6 kcal: 2678


Ätit 24/6:
Frukost: 1 skiva hårt bröd med bregott och ost. Skinkrulle med ekologisk färskost. Kaffe med grädde.
Lunch hos kompisar: Sill, lax, 1 färskpotatis, gräddfil, gräslök. Vatten.
Mellis hos kompisar: Rabarberpaj med vaniljsås. Kaffe med grädde.
Middag hos kompisar: Grillmat; fläskkarré, halloumi, champinjoner, sparris, sallad, bea, bbqsås. 2 glas med Blåbär 100%.
Kvällis hos kompisar: Jordgubbar och vaniljglass. Kaffe med grädde.
Nattis hemma: Tiramisu. Vatten.
24/6 kcal: 2319


Tränat: Vilodag alla 3 dagar

NP - Now playing:

Inga kommentarer: