måndag, juni 20, 2011

20/6-2011


Dagens bild: Snabbmat ala lchf. Kokt broccoli med knaperstekt bacon, parmesan, creme fraiche och svartpeppar. Har aldrig testat den här kombinationen förut och det blev hur gott som helst. Varför finns det så mycket god mat att testa och så lite tid?

Veckodag: måndag
Jobbat: semester
3 x Snackigt om dagen:
1. Sicken bra dag. Jag och J tog en powerwalk i Saltarö. Mördarbacken från helvetet-rundan. Och jag klarade backen utan att dö och utan att stanna i mitten av backen så J var tvungen att putta på mig. Blev ingen paus i mitten av backen, utan jag to den på 1 min och 50 sekunder med powerwalk-hastighet. Så rekordhastigheten idag slutade på 5,73 km/h.

2. Idag kunde jag vara ute och fixa i trädgården igen eftersom det äntligen slutade regna. Tuva kom ut och hjälpte till och det var mysigt att stå där tillsammans och filosofera och prata om livet.

3. Imorgon är det tidpassning direkt på morgonen, då J´s bil ska på service, så vi måste försöka komma i säng före tolv idag. Sen ska vi gå Nyckelviken runt medan vi väntar på bilen. Längtar, för det var länge sen vi gick där. Typ lika länge sen som vi flyttade från Nacka. Över 5 år sen.

Väder: Regn på förmiddan och eftermiddan. Uppehåll runt lunch och efter 16. Ca 13 grader.
Ätit idag:
Frukost: Kokt ägg med kaviar. Kesella+Kesella rabarber. 2 lc-pepparkakor med bregott och ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Köttfärs, lök, ost, sweet chili och creme fraiche. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Broccoli med bacon, parmesan och creme fraiche. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 lc-pepparkakor med bregott och ost. 1 ruta mörk choklad.

Dagens kcal: 1741

Tränat:
PowerWalk - 48 min 54 sek
Mördarbacken från helvetet
4,67 km
10:28 min/km
5,73 km/h


Löpband 43 min
2,59 km
16:36 min/km
3,61 km/h


NP - Now playing:
Glee 2.17

Inga kommentarer: