lördag, juni 18, 2011

18/6-2011


Dagens bild: Idag grillade vi hamburgare och majskolvar till middag.

Veckodag: lördag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Fixat i trädgården i säkert 4 timmar idag. Det är så skönt att kunna fixa och knäböja och dona och känna att jag orkar hålla på. Snacka om att jag fått en märkbar förbättring av min grundkondition. Känns skitbra. Jag hoppas att de två veckor som jag har kvar av semestern räcker för att få ordning på framsidan. När jag hämtade Tuva och Anna från stallet så såg det jättefint ut där jag fixat. Jättenöjd!

2. Har äntligen börjat läsa Snabbmatslandet av Eric Scholler. En 10 år gammal bok, men den känns förvånansvärt aktuell ändå. Samma typ av bok som "Till Matens Försvar" och "Den Hemliga Kocken". Jag bara råälskar såna böcker. Det är de böckerna som fått mig dit jag är idag med min kost.

3. På tal om min kondition så ska jag och J ta förra sommarens mördarbacke från helvetet. Förra sommaren när jag började träna så tog den sträckan oss runt 60 minuter. Jag hoppas att jag förbättrat min tid och att jag efter att gått uppför mördarbacken från helvetet kan prata. Förra året tog det mig ganska exakt 5 minuter innan jag kunde få ut något ljud över huvudtaget. J bara garvade åt mig. Men i år räknar jag med att jag ska vara anfådd, men jag ska fasiken återhämta mig snabbt. Jag kanske tom slår till och springer upp för backen? Vi får se vad som händer på måndag. Ser fram emot powerwalken.

Väder: Soligt och fint men ganska kyliga vindar
Ätit idag:
Frukost: 1 skiva lc-bröd med bregott och mjukost. 1 kokt ägg med kaviar. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Kesella med kokosfett. Ölkorv. Ostkuber. 1 kopp blåbärste.
Middag: Grillad hamburgare, grillad majskolv. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Lite olika nötter. 1 ruta mörk choklad.

Dagens kcal: 1570

Tränat: Vilodag

NP - Now playing:
Film - Michael Clayton

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den hamburger ligner den aftensmad, vi skal spise i aften. Glæder mig helt... :)

Trillian sa...

Hoppas er burgare också smakade gott.