torsdag, juni 16, 2011

16/6-2011


Dagens bild: Pepprig vitkålssoppa blev dagens middag. Använde min egengjorda buljong idag för första gången och det blev svinbra. Fasiken vad nöjd jag är nu, att slippa glutamater och jästextrakter. Tjohooo.

Veckodag: torsdag
Jobbat: semester
3 x Snackigt om dagen:
1. Hämtade Tuva och hennes kompis Anna idag. Mysigt att ha tjejerna här utan Felix. Anna sa att det var första gången hon var hemma hos oss utan att Felix är hemma. De håller nämligen alltid på och kivas och skriker som galningar, så det är riktigt skön stämning här hemma just nu.

2. Förutom att jag hämtat tjejerna idag så har jag har slängt allt vårt återvinningsskräp. Jag har handlat på Willys. Lagat långkok. Pysslat i trädgården. Tankat bilen. Handlat gott kaffe från kaffebutiken. Letat gardiner till J´s pappa. Tvättat. Lagat ugnspannkaka (eftersom jag enligt Anna gör världens godaste ugnspannkaka). Tränat. Tittat på film. Köpt sommarkort till Tuva. Stannat hos bonden och köpt jordgubbar. Och faktiskt hunnit njuta av dagen. Herregud vad man hinner med sitt liv när man har semester. Jag längtar till pensionen.

3. Har någon förslag på vad man ska göra åt Bosse som väckt oss varje morgon under hela semestern. Idag när han IGEN kom och väckte oss så skrek jag på honom som en alkistant och slängde kudden efter honom. Då la han sig nedanför sängen och slickade bollarna.

Väder: Soligt större delen av dagen. +19 grader.
Ätit idag:
Frukost: Kesella+Kesella Rabarber. 2 skivor lc-bröd med bregott och jarlsberg. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: 1/4 avokado med kaviar. Liten bit ölkorv. Ostkuber. Kaffe med grädde.
Middag: Vitkålssoppa med 1 skiva lc-bröd med bregott och jarlsberg. 1 glas vatten.
Kvällis: Jordgubbar och vispad grädde. Kaffe med grädde.

Dagens kcal: 1453

Tränat:
Löpband 43 min
2,87 km
14:59 min/km
4 km/h

NP - Now playing:
Glee 2.16

Inga kommentarer: