söndag, april 03, 2011

3/4-2011

Dagens bild: Idag hade vi grillpremiär. Vi köpte en ekologisk fransyska häromdagen för 139 kr/kilot. Skar upp den i hyfsat tunna skivor istället för att steka den hel i ugnen. Men det blev gott såhär också tycker jag. Marinerade köttbitarna i balsamvinäger, soja, olivolja, chili, cayenne och vitlök. Som tillbehör gjorde jag ugnsbakade grönsaker (och klyftpotatis till familjen). Se så snygg blomkålen blev uppskuren på det där sättet.

Veckodag: söndag
Jobbat: 12:00-15:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Då har jag lyckats samla på mig 27 övertidstimmar den här veckan. Känner mig inte sådär äckligt supertrött som jag gjorde häromdagen, bara lite halvtrött och tung i huvudet. Jag ska försöka komma i säng senast kl 22 varje kväll för att orka. Det dumma är också att jag lyckats planera in två långluncher. Ena är med mina gamla kära kollegor från mitt förra jobb och den andra är med nån sminktjej som ska visa hudvårdsprodukter samtidigt som hon bjuder mig och några av mina nuvarande kollegor på lunch. Inte så bra planerat av mig med andra ord.

2. Har funderat lite mer på det här med att jag stått stilla i vikt i 3 veckor nu. Stress såklart! Stressen som jag haft senaste veckorna har förmodligen påverkat min positiva spiral. Det är mycket både på jobbet och privat med J´s pappa, ekonomin och våra förbannade bilar. Så då har jag säkert ökat hormonet kortisol som gör att man istället kan gå upp i vikt. Så jag ska omgående sluta STRESSA över att jag inte heller går ner. Det kommer när det kommer.

3. T har varit till stallet hela helgen. Både igår och idag till kl 20 från tidig morgon. Imorgon har hon studiedag så då kommer hon vara där hela dagen igen. När jag gick in till stallet idag så träffade jag hennes ridlärare och då gav hon T massor med beröm och hon berättade att T är jätteomtyckt i stallet och gör massor med nytta. Sen sa hon att T kommer få byta till en mer avancerad ridgrupp. Kul för T. Dyrt för min plånbok.

Väder: Regnat
Ätit idag:
Frukost: 1 skiva nötbröd med bregott och jarlsberg, 1 kokt ägg, kaviar, lite gubbröra. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Grillade skivor av ekologisk fransyska, hemmagjord bearnaise och ugnsbakade grönsaker. 1 glas iskallt vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat:
43 min löpband - 4 km/h

NP - Now playing: Inte så mycket

Inga kommentarer: