måndag, mars 28, 2011

Recept från bloggen - luncher/middagar





Kallrökt lax på kokospannkaka

Köttfärssås med tomat- och mozarellasallad


Räkmacka utan macka


Ajvarfärsbiffar med myntayoghurt


Sesampanerad torsk med remouladsås


Gottetallrik


Lax med örtsås och sparris


Kassler med pepparsås


Dopp i kopp


Räkmacka ala LCHF


Pepprig kålsoppa med köttfärs


Laxsoppa med grädde och saffran


Rostbiff


Parmesansoppa med broccoli och knaperstekt serrano


Baconlindad kycklingfilé med tomatsallad och fetaostcreme


Gourmetkyckling


Räksallad med pepparrot


Örtmarinerade kycklingfiléer med ostblomkål och persiljesås


Fetaostlax med grönsakspasta


Kesopannkaka med kallrökt lax, rödlök, creme fraiche och avokado


Salsaburgare


Laxburgare med räkröra och chevrésallad


Hemmagjord pizza


Broccoli- och Kasslergratäng


Varma Oopsies


Quesadillas (grillad tortilla)


Paprikapestofärsbiffar med löksås


LCHF-våfflor med skagenröra

Här kommer ett långt inlägg med ett gäng recept på luncher/middagar från min blogg. Mycket LCHF-recept som synes. Klicka på länkarna under bilden så kommer ni vidare till receptet och klicka på bilden så får ni fram en större bild. Om ni testar receptet så skriv gärna en kommentar och berätta vad ni tyckte. Jag kommer uppdatera inlägget allt eftersom jag lägger upp nya recept. Alla bilder är tagna av mig. Ni får gärna låna om ni vill men länka tillbaka till min sida då.

edit: uppdaterad 110419

1 kommentar:

Esbe sa...

En diger samling! Ska jag komma ihåg vid behov :)