söndag, mars 06, 2011

6/3-2011


Dagens bild: Färsbiffar gjorda på ekologisk blandfärs, paprikapesto, äggula och grädde. Till gjorde jag en vanlig löksås med grädde (förstås).

Veckodag: söndag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Skitdag idag igen. Jag orkar inte bråka men jag kan inte tillåta henne att bete sig hur som helst. Suck! Känner mig som världens sämsta mamma för tillfället. Tålamod är en dygd. Eller vad är det de brukar säga?

2. Blev klar med Felix tavla. Äntligen!

3. Nu har jag uppdaterat min viktresa i menyn. Den här veckan stod jag stilla men jag har iaf gått ner 0,8 kg sen förra månadens resultat. Sakta men säkert så. Ser så fjuttigt ut när man kollar på siffrorna, men det blir ändå många kilon i slutändan. Känns skönt att inte stressa. Känns skönt att jag ser detta som min chans att få till vettiga mat- och träningsvanor istället för att räkna kalorier och kolhydrater som en galen tok.

Väder: Kommer inte ihåg, för sur för det.
Ätit idag:
Frukost: 2 finncrisp med bregott och gubbröra. 1 kokt ägg. Kaffe med grädde.
Lunch: 1 finncrisp med bregott och gubbröra. 1/2 kokt ägg. 1 kopp ekote med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Pestofärsbiffar med löksås. Morotsslantar och sallad. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat:
47 min löpband - 4,1 km/h
5 min styrketräning - (skivstångsrodd)

NP - Now playing: Mina tankar som är väldigt högljudda just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är och har alltid varit en bra mamma!! Jag kommer fråga dig om råd när jag hamnar i samma sits.

Tuvas hormoner bara dånar i kroppen, stackarn, tänk när man ska ha mens, vet inte varför man exploderar, så gångra det med 500 = tonåring.

Härda ut gumsan.

Ang vikt, du är fanimig grym, jag bara växer.

Puss o kram
/Anka

Trillian sa...

Åh Anka vad gullig du är. Känns bättre idag. Nu är vi vänner igen och vi har sagt de tre små orden till varandra flera ggr.