torsdag, mars 03, 2011

3/3-2011


Dagens bild: Dagens frukost, kokospannkaka med laxröra och kokt ägg med kaviar.

Veckodag: torsdag
Jobbat: 7-9 / 15-18
3 x Snackigt om dagen:
1. Skulle varit ledig idag, men fick jobba lite hemifrån eftersom min kollega blev sjuk. Och strul på eftermiddan, med faktureringskörningar som hängde sig, ställde till det helt.

2. Skulle fått sovmorgon, men Tuva glömde sitt busskort och var lite halvt hysterisk på sig själv efter det. Förstår det när hon först gått 20 minuter till busshållsplatsen, för att sen upptäcka att hon glömt busskortet, och vet att hon har lika lång väg tillbaka hem för att hämta den och sen gå 20 minuter igen tillbaka till busshållsplatsen. Puh. Så hon ringde förstås sin curlingmamma som åkte till undsättning. Men hon såg verkligen sjukt tacksam ut, så det var värt det alla gånger. Så istället för att sova till 10 som jag hade planerat så var jag iväg redan kl 06:20. Jag hade på mig en grön kjol, en hallonröd topp, grå halsduk, grå kofta, svarta strumpbyxor. Inget matchade och jag såg för hemsk ut. Tänk om jag hade krockat på vägen och kommit in till sjukhuset i den outfiten?

3. Så vi kan väl säga att den här dagen inte riktigt gick enligt mina planer. Men jag fick iaf mycket av Felix tavla målad. Den är helt klart på gång. Just ja, som om inte det var nog med att jag var tvungen att jobba på min lediga dag och missade min efterlängtade sovmorgon så kajkade bilen ur när jag hämtade Tuva från stallet på kvällen. Så jag måste ringa verkstan det första jag gör imorgon bitti. När jag kollade vad larmet beror på så säger den "Motorfel med försämrade avgasvärden. Låt kontrollera bilen snarast möjligt". Fan!

Väder: Soligt och jag hörde fåglarna kvittra idag. Det är vårkänsla även fast det fortfarande är massor med snö ute. Men vi såg en vattenpöl utanför huset idag. Yaaay.
Ätit idag:
Frukost: 1 kokt ägg med kaviar. 1 kokospannkaka med laxröra. Kaffe med grädde
Lunch: Köttfärssås, morotsslantar med olivolja och balsamico. 1 glas vatten.
Mellis: Inget
Middag: 2 kokospannkakor med laxröra. Kaffe med grädde.
Kvällis: 2 kokospannkakor med sylt och grädde. Kaffe med grädde.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Inget

1 kommentar:

Jane sa...

Mmmh.. laxröra ser lækkert ud. Det vil jeg prøve i morgen.

Hej fra Jane