tisdag, mars 29, 2011

29/3-2011


Dagens bild: Jag fick lite sommarkänsla när jag åt Renée Voltaires RawFood kex igår och idag. Jag föråt mig nästan på dessa i somras när jag började min viktresa. De är en perfekt ersättning för knäckebröd. Som jag för övrigt älskar. Finncrisp är också bra, men de har mer kolhydrater, så därför rekommenderar jag verkligen dessa kex som bara innehåller 18 gram kolhydrater per 100 gram. Jag äter ca 10 gram kex tillsammans med mycket bregott och mycket ost, så kolhydratsmängden blir inte mer än 2 gram och ca 7 E% vilket fungerar för min del. Jag har märkt att så länge jag håller min kolhydratsmängd under 10 E% så håller jag sötsuget stånget och jag går ner i vikt som jag skall.

Veckodag: tisdag
Jobbat: 06:00-17:30 / 18:30-22:00
3 x Snackigt om dagen:
1. En hård jobbdag idag.

2. Har typ bara jobbat så har noll koll på vad som hänt i världen.

3. Nu är det sova som gäller för att jag ska orka med en likadan dag imorgon. Sov gott.

Väder: Hmmm... typ snöat :(
Ätit idag:
Frukost: 2 kokta ägg med kaviar. Rawfoodkex med bregott, philadelphia, tomat och alfagroddar. Kaffe med grädde.
Lunch: Rester av gårdagens middag; köttfärssås med tomat- och mozarellasallad. 1 glas vatten.
Mellis: Kaffe med grädde. Kesella med kanel. Rawfoodkex med bregott.
Middag: Rester av köttet från helgen. En varm scones med köttfärs och ost grillad i ugnen. Kaffe med grädde.
Kvällis: Inget


Tränat: Vilodag

NP - Now playing: Inget

2 kommentarer:

Ullis sa...

Tack för tipset om kexen. Ska se om jag kan hitta dem i någon affär.

Trillian sa...

Ullis, de är tyvärr ganska dyra. Tror de kostar runt 79 kr per förpackning på Coop Forum, men hittade tyvärr ingen ny förpackning ikväll när vi storhandlade. De kanske har slutat med dem. Hoppas inte.