måndag, mars 21, 2011

21/3-2011


Dagens bild: Mozarellagratinerad köttfärs med majs, sallad, tomat och creme fraiche. Gott och mättande. Jag älskar verkligen smält mozarella. Bästa gratängosten helt klart.

Veckodag: måndag
Jobbat: 9-17:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Måste bara rekommendera Vi-butiken på Kungsholmen. Där har de en salladsbuffé med massor med helt okej ingredienser så man kan plocka ihop sin egna sallad. Så om jag bara vill ha fullt med räkor så tar jag bara räkor och betalar för det jag tar. Här snackar vi inte billig utfyllnad i form av sallad eller pasta, utan du väljer helt själv vilka ingredienser du stoppar i lådan. Idag betalade jag billiga 41 kr för min lunch. Man tar liksom den mängd du vet att du äter, annars slänger man ju alltid så mycket mat. Jag tycker det är supernajs och då har jag bra koll på vad jag ätit eftersom jag är noga med vad jag stoppar i mig. Synd att jag inte tänkte på att ta en bild på min lunch idag.

2. Efter dagens träningspass så flyger jag. Vilket underbart träningspass. Jag känner mig lycklig. Det var svårt med vissa övningar som jag inte alls var van vid. Som tex hindu, inte helt lätt, men jäklar så effektivt. Jag var som en blöt trasa efter passet. Körde cirkelträning, tog 1 set på raken med alla 5 övningar. Vilade i 1-2 minuter och sen körde jag från övning 1 igen. Efter halva passet så gav jag nästan upp, men jag hade bestämt mig för 5 set och 5 set blev det.

3. Imorgon är jag ledig ledig ledig.

Väder: hmmm, kommer ärligt talat inte ihåg
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. 1 glas vatten.
Lunch: Kräftor, räkor, ägg, oliver, mozarella, feta, sallad, lite bönor. 1 glas vatten.
Mellis: Inget
Middag: Köttfärsgratäng. Sallad, majs, tomat, creme fraiche. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat:
46 min löpband - 4,57 km/h
30 min styrketräning (bålrotation, superman, indrag knä utsida och rakt fram, hindu)

NP - Now playing: Bakgrundsljud från J som tittar på Criminal Minds

Inga kommentarer: